07 czerwiec

środa, 07 czerwca 2017 Andrzej Karpiński kl. IIID, Wioletta Pilarczyk-Urbaniak Aktualności szkoły

Wycieczka do Krakowa

W dniach od 23 do 26 maja 2017 r. klasy 3D oraz 3A wybrały się na wycieczkę do Krakowa.

Pierwszy dzień upłynął pod znakiem wizyty w kopalni soli Wieliczka. Mieliśmy okazję odbyć długi spacer po zawiłych podziemnych korytarzach oraz zobaczyć kilka pięknych podziemnych jezior.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od spaceru po byłej żydowskiej dzielnicy Krakowa – Kazimierzu. Dowiedzieliśmy się dużo o kulturze, która została niestety prawie kompletnie wytrzebiona z ziem polskich w trakcie II Wojny Światowej. Dopełnieniem tego była wizyta w muzeum upamiętniającym fabrykę Schindlera, miejscu w którym umożliwiano Żydom ucieczkę przed eksterminacją. Wieczorem wybraliśmy się na spektakl teatralny „Kamienie na szaniec” w Teatrze Współczesnym. Szczególnie spodobały nam się warsztaty po zakończeniu przedstawienia.

Warto także wspomnieć o wizycie w podziemiach krakowskiego rynku, gdzie dowiedzieliśmy się wiele o życiu przeciętnego mieszkańca średniowiecznego Krakowa.

W trzecim dniu zwiedziliśmy Wawel, resztę starego miasta oraz Muzeum Inżynierii Miejskiej. Tam szczególnie zainteresowały nas stare modele pojazdów oraz możliwość sprawdzenia praw fizyki na przyrządach.

W czwartym, ostatnim już dniu wycieczki wyjechaliśmy do Ojcowskiego Parku Narodowego, gdzie podziwialiśmy zjawiskowe formacje skalne oraz warowny zamek, jeden ze słynnych Orlich Gniazd.

Wycieczkę wspominamy bardzo dobrze, szkoda tylko, że to już ostatnia.